Resident Evil Afterlife

Vad får du om du blandar en massa överabitiösa 3D-effekter, 2 monster som knappt går att döda och en döende värld? Resident Evil Afterlife 3D, är svaret.



Den fjärde filmen har kommit, en något tveksam film måste jag säga, då man redan efter den 3e filmen tyckte att regisörerna inte kunde trassla till det mera med den fantastiska storyn. Milla Jovovich spelar än en gång (kan det vara sista gången?) den hämndlystne Alice som efter en massinfektion av T-viruset ger sig på Umbrella med sina nykloade vänner. Men efter att Umbrella-folket flytt letar sig Alice ut på jakt efter det gott omtalade "Arcadia" som sägs vara en infektionsfri-zon. Hon stöter på Claire (Ali Larter) och de beger sig ut letandes efter överlevare, de (krash)landar ovanpå ett fängelse där ett gäng överlevande har barrikerat sig och gänget börjar klura ut en flyktplan då de alla är omringade utav tio-tusen-tals zombies som bara längtar efter att få ta sig in...

Redan efter de första 5 minuterna satt jag och suckade, filmen visades på bio i 3D och det märktes då effekterna oftast visades i slow-motion och med klara layouts på objekten. Och så blev jag helt paff att få veta att det fanns så många överlevande, i förra filmen dog fan hela jordklotet så... Hur förklaras det? Sen är jag inget stort fan av slow-motion scener, det är snyggt ifall man gör en sådan dramatisk scen med coola effekter men inte när man använder det vart 7e minut '-.- Handlingen var väl okej men jag önskar ändå att dom inte hade haft med så mycket konstiga stuntscener som inte riktigt passade in, dessutom spårar allt ur när Alice kan göra vad som helst med sin psykiska krafter. Men det var ändå en Resident Evil-film, jag älskar ändå storyn men föredrar dom första två filmerna för då kickar Alice ass ;)

Betyg: 2 / 5.



Så...se Alice lura ett gäng zombies till massmord utför en hög byggnad och skjuta
folk med mynt, i en biograf nära dig XD Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0